مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
تحلیل الگوی رفتاری مشتریان شعب به روش خوشه بندی و دسته بندی با استفاده از روش RFM (مطالعه موردی-رستوران زنجیره ای)

فاطمه رحیمی؛ محمد وحید سبط؛ نسیم غنبر تهرانی

دوره 9، شماره 36 ، شهریور 1400، ، صفحه 189-209

https://doi.org/10.22054/ims.2021.50853.1697

چکیده
  در دنیای پر رقابت امروز، بکارگیری تکنیک های جدید در پیشرفت کسب و کار تاثیر به سزایی دارد. صنعت رستوران نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. از این رو، در این پژوهش، با استفاده از روش های نوین کشف دانش و داده کاوی به بررسی داده های مشتریان رستوران زنجیره ای پرداخته شده است. هدف از این تحقیق، کشف الگوهای رفتاری مشتریان با استفاده از روش های ...  بیشتر